torsdag 1. november 2012

Ut på tur

Vil dere være med ut å gå tur? Jeg har en runde jeg pleier å gå nesten hver dag ved sjøen og stranda rett nedenfor her vi bor. Det er drøye 7 km og tar rett over en time når jeg går i middels raskt tempo. I dag tok jeg med mobilen for å ta noen bilder av området. Det er park, strand, lekeområder, benker med griller, pir osv. Jeg har forelska meg helt i stedet, og det gjør det mye lettere å komme seg ut også. Planen er å komme i form igjen etter et år med sykdom og for mye stress til å ha prioritert trening. Jeg har fortsatt litt problemer med vondt når jeg stresser og anstrenger meg for mye, så derfor begynner jeg forsiktig med gåturer, og så er planen treningsstudio med spinning og body pump ++ etter hvert - savner det skikkelig! I mellomtida så gjør sol og sjø godt for en gammal skrott :)  Men nok prat - jeg skal heller la dere få se noen bilder og få et lite inntrykk av gåturen min;

Utsikt over mot Main Beach som er hakket før Surfers Paradise






Hvis du ser godt etter så ser du en hvit firkant i vannet - der kan en bade uten å komme borti Blubber Jellyfish som jeg skrev om her. Høyblokkene viser at det er kort vei til sentrum fra stranda - bare å krysse gata. Likevel så merker en ikke støyen og trafikken spesielt.

Lekeplass, disse kan en sykle på på skinner som går rundt den ene lekeplassen

Liten strand, denne er i en bukt så vi ser ikke havet herfra. Men det er mye mindre vind og bølger her enn i Surfers Paradise - noen ganger er det digg også!

Hoppegreie for barn... aahh, tenk å være liten igjen..

Små vannstasjoner med jevne mellomrom = slipper å ta med vannflaske på tur :)

Piren, kan tom. fiske fra ene sida av den. Og volleyballnett om det frister




Jeg har gått 2 km langs vannet



Det er mange slike plasser med benker og elektriske griller (i bakgrunnen). Trenger bare ta med mat og aluminiumsfolie som en putter på grillen og så putter en maten på aluminiumsfolien - mindre gris :)
Så, er det noen som ser hvorfor det er lettere å komme seg opp og ut her enn andre steder jeg har bodd? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar