søndag 18. november 2012

Jeg fant, jeg fant

Nå er vi i siste halvdelen av november her, og butikker er fulle av julepynt og julesnacks. Jeg elsker julen! Det er den beste høytiden i året for min del! Familiekos, handle julegaver, stearinlys, julemusikk, pepperkaker, kromkaker, julemarsipan, julekalender, ribbe osv osv.. er noe av det som gjør jula spesiell. Dette året blir det første året med julefeiring hjemmefra og uten familien. Det kommer til å bli rart. Samtidig er det første julen Koli og jeg har sammen som mann og kone - så bra blir den nok uansett! 
I tillegg er det kjempevarmt ute, så når jeg ser julereklamer og julepynt, så føles det mer som en dårlig spøk. Selv om det ikke blir tradisjonell, norsk jul i år, så skal vi kose oss masse! Derimot har jeg ikke hatt store forventninger til å finne den typiske julematen og julesnacksen her. Så gleden var stor da jeg kom over denne typen julekalenderen i butikken;



Planen var i utgangspunktet - dvs fem minutter - å spare den til desember. Men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at det ikke kom til å skje. Jeg måtte jo ha en prøvesmaking for å sjekke at det var den gode sjokoladen - og det var det :) Men da hadde jeg klart meg uten sjokolade i fire uker, så det var ikke så ille, synes jeg. 

Vi har Ikea i nærheten (halvveis mellom Gold Coast og Brisbane), så om pepperkakedeigen ikke blir tipp topp, så kan jeg se om de har det der. Og hvis noen kjenner kallet til å sende litt julemarsipan nedover, så er det bare å gi oss et hint :)

I løpet av et par uker, så får vi prøve å finne noen julegaver vi kan sende nordover. Gleder meg til julegave shopping! Og litt julepynt må vi ha i leiligheten også. Vi har tenkt å finne et lite juletre til å ha på et lite bord, så jeg får ta meg en shoppingtur å se hva som finnes. Men først må jeg en tur til Brisbane i dag, og så er det jobbing hele kvelden og natta. Så vi får se an handleturen litt seinere i uka.

God mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar