lørdag 24. november 2012

Helg!

Dette har vært en fin lørdag!
Jeg jobba til kl. 3 i natt, og hadde problemer med å sovne etterpå, men fikk litt søvn til slutt. Kl. 11 ble jeg vekt av at vi fikk besøk av pest control, og han skulle spraye hele leiligheten inkludert soverommet. Dermed var det bare å komme seg opp og snuble ut i stua. Vi har hatt maurinvasjon siste uka, og når vi spurte hva dette kunne skyldes, så var det nok den enkle forklaringen at det var tid for ny spraying. Pest controllern kommer visst hver tredje måned, og de siste dagene kan det hende at det ikke er så mye igjen av det som er sprøyta inn her, og da kryper krekene fram ganske raskt.. Med andre ord kan vi forvente minimalt av insekter her de neste to månedene og tre-fire ukene. Uansett så kan vi vel ikke klage - vi har hatt to kakerlakker her på 2,5 måneder (*bank-i-bordet*), en stor edderkopp og noen få små pluss noen få bittesmå maur (hvis vi ser bort fra siste uka). Og såpass må vi vel regne med når vi bor på denne siden av verden.

Etter at jeg hadde fått summa meg litt og våkna skikkelig gikk vi ut en tur. Vi betalte husleia for neste uke, og satte oss på en kafe ved stranda og spiste is (meg) og drakk kaffe (Koli) mens skravla gikk. Etterpå var vi innom kjøpesenteret og fikk tak i noen småting vi trengte - bl.a. sandaler og flip-flops. Det er et must nå som det er sommer!

Jeg kjøpte også en badevekt. Er ikke veldig glad i å gå på vekta, men ettersom prosessen mot kropp à la Pamela (haha) er i gang, så er det greit å få med seg framskritt (og evt skritt bakover igjen) som skjer. Så om jeg ikke har store forventninger om å få en midje (eller byste) som Pamela, så kan jeg i hvert fall jobbe mot noe oppnåelig, som å passe inn i den gamle favorittbuksa mi :) Og om vekta viser for mye, så kan jeg bare stå på pappen og se dette tallet i stedet ;)

Resten av dagen ble tilbrakt hjemme. Jeg sovna på sofaen en stund, og slækka'n med Alle Elsker Raymond og andre sitcoms på ettermiddagen. I kveld prata jeg med pappa på skype - alltid koselig å "treffe" familie og venner der og få litt oppdateringer eller bare skravle litt. Til slutt var jeg så heldig å få middag servert i kveld - byrek me mish - en av favoritt rettene våre (fra Albania). Nå er det slækking igjen på sofaen. Kjenner at det snart er kvelden for min del - det tar på å jobbe natt hele uka!! Selv om det er helt greit når jeg holder på, så kjenner kroppen at søvn på formiddagen/dagen definitivt ikke er det samme som på natta! Men tross alt så er det verdt det, og det er greit å få litt cash nå før jul.

Jeg håper morgendagen kommer med strålende fint vær! De siste ukene så har det vært skyfri himmel og kjempefint vær hele uka, men regn, skyer og/eller veldig mye vind i helga slik at det ikke har frista med strandvær. Men det hadde ikke vært feil med en hel dag på stranda *krysser fingrene*!

God helg til alle dere!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar