søndag 18. november 2012

En helt vanlig søndag

Lyn over kveldshimmelen på Gold Coast til venstre, hagl et
annet sted samme dag til høyre...
I helga har vi hatt besøk av Dan (vår tidligere roomie) - kjempekoselig! På grunn av et par stormer som kom og gikk, så ble det ikke de store utfluktene. Men i går var det en pause fra regnet på 4-5 timer der det var sol og varmt, så vi fikk oss en skikkelig strandtur. Deretter brakte det løs med skikkelig regn, lyn og torden resten av kvelden og natta. Det blir mørkt her rundt halv syv på kvelden nå, så når det lyner så flerrer det virkelig opp himmelen - kjempestilig!!! Og det var som regel ikke bare et kort lynglimt, men to-tre på en gang, før det braka noe helt sinnsykt etterpå :) Jeg blir sjelden redd i tordenvær - i går var det nærme nok, men ettersom vi er omgitt av høyblokker rundt oss, så var sjansen liten for at lynet skulle treffe denne 3-etg. blokka. Dermed ble en rolig kveld inne med taco, film og fruktsalat. Etter at vi utnytta bilen vi leide fra fredag til lørdag og omtrent renska butikken for matvarer. Greit å få fylt opp lageret skikkelig når vi slipper å bære alt hjem :)

I dag har det vært en avslappende søndag! Koli har fått sovet ut (rettelse: han sover enda) - ettersom det ble seint med grilling på fredag og full fres med strandtur og handling i går. Jeg har sløva med Home and Away og Grey's Anatomy episoder, før jeg måtte finne litt viljestyrke og få vaska over leiligheten kjapt - det trengtes! Nå er jeg tilbake i go-stolen, og her skal jeg bli et par timer med gamle Desperate Housewives episoder og ukeblader. Deretter blir det lasagne, salat og hvitløks baguetter til middag. Ellers ble det ikke mye action i dag. Jeg hadde store planer om å gå meg en tur etter jeg hadde vaska leiligheten, men nå slo det til med regn og tordenvær igjen, så jeg drøyer den til i morgen tidlig.

Jeg fikk en bunke med ukeblader av ei venninne som ho allerede hadde lest, så de skal jeg kose meg med i kveld og de neste dagene.


Et av bladene har kjøpt selv - gjett hvilket?! :) Jeg kunne ikke motstå fristelsen til å kjøpe dette bladet;



De fleste som kjenner meg veit at jeg har fulgt med på home and away alt for lenge. Og jeg er et evig mobbeoffer i familietilstelninger pga det:) Hadde ei tante som fulgte med også, men hun ble visst avvent.. hmmm. Men jeg synes det er passe koselig og bra underholdning etter middag, eller som maraton i helga. Jeg ser det sjelden på tv, men finner de på nettsida til kanal 7 som sender serien her. Greit å ha når mannen vil se noe på tv som jeg ikke er så fan av, eller jeg bare vil koble av en stund fra kjas og mas. Når jeg så dette bladet med en del stoff ang 25-års jubileet, så tenkte jeg hvorfor ikke. Greit med et litt annerledes blad - kan bli litt lei av cosmo og disse bladene i perioder ettersom de har det med å gjenta seg selv.

Sommerferien har også kommet! Sist onsdag leverte jeg siste oppgaven. Det er utrolig deilig å være ferdig! Jeg kommer til å bruke sommerferien til mye forskjellig som å lese meg litt opp på relevant stoff i forhold til mastern, men det kan jeg ta når jeg måtte føle for det. Ellers er planene for ferien foreløpig å jobbe en del fram mot jul, gå/jogge turer, prøve meg på nye matretter og begynne å lære meg albansk! Det er virkelig på tide!! Svigermor prøver å prate med meg de fleste gangene hun snakker med Koli, men han må som regel tolke og det er ikke lett i telefonen. Jeg har lyst til å kunne bli ordentlig kjent med henne (og resten av familien), så da må det en innsats til. MEN; sommeren skal brukes mest her og lignende steder;

Surfers paradise - 5 min herfra
 Kanskje blir det også noen kortere og lengre turer på oss, slik at vi kan finne et sted som dette, f.eks;


Uansett om vi er her eller reiser rundt - kose oss skal vi uansett! :)

Et annet tegn på at det er sommerferie; i dag bytter vi ut dyna med et laken! Det har vært så varmt de siste nettene at det nesten har vært håpløst å sove. Og vi våkner oppå dyna - dermed er det bedre å bytte den ut. Vi har et sengeteppe vi kan ha over lakenet hvis det skulle bli kjølig (men det tviler jeg på).

Skravla går - kanskje på tide å vekke mannen, så jeg kan plage han litt i stedet for dere.. nææhh, jeg ser en episode til av fruene i fred og ro først :)


Ha en god søndag alle sammen!

Klemmer fra oss

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar