fredag 30. november 2012

Speilreflekskamera

Endelig!! Vi har hatt lyst på og sikla på speilreflekskamera leeeenge... men på grunn av bryllup, reise til Australia og lavt budsjett så har ikke det blitt prioritert. Vi er nødt til å være forsiktige med pengene litt til, men tenkte "filler'n heller!". Vi har ett år igjen her, og vil ha gode og fine bilder fra tiden her. Så dette ble en tidlig julegave til hverandre. Valget falt på Nikon D5100. Vi har lekt oss litt med det i dag, og Koli leker seg med alle innstillingene for å bli kjent med det. Så satser jeg på at han lærer meg alt etterpå, for jeg orker ikke begynne å lese den tjukke manualen.. 
Vi har kjøpt inn litt juleting i dag også. I mangel på ordentlige juletrær her, så ble det et lite fake et med fiberoptiske lys som blinker i forskjellige farger. Det er faktisk veldig koselig og ikke så glorete som jeg frykta. Jeg gav opp jakten etter adventsfarger - ser ikke ut som at lilla eller advent er brukt her. Så vi får telle ned til jul med fire røde julelys i stedet. Men det blir vel jul likevel :) 


Adventskalenderene er også på plass for i år - det blir en sjokoladekalender til hver (så håper jeg at jeg kan manipulere Koli til å gi meg hans.. haha).

Jeg får fortsette med siste innspurt av jobbing før helga. Så satser vi på bra vær i helga så vi kan feire første søndag i advent med en strandtur og grilling!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar