lørdag 29. desember 2012

Romjulskos

Vi fortsetter romjulskosen. Tror jeg har forspist meg flere dager på rad disse juledagene! Nå er jeg klar for en magrere hverdag. I går midt på dagen var vi på stranda og jeg kjente sulten komme sigende på. Da jeg sa det til Koli foreslo han at jeg kunne stikke å kjøpe meg litt mat - men jeg hadde igrunn ikke lyst på mat - ville bare kjenne litt på følelsen av å være sulten :) Har inngått ny avtale med Koli nå om null sjokolade fra dags dato og ut januar. Vi hadde samme avtale en måned i oktober/november, og det gikk veldig fint! Det er så mye god frukt om dagen, og hvis søtbehovet virkelig melder seg, så kan jeg heller ta en scoop eller to med is - det smaker også mye bedre i denne varmen :) Så håper jeg å finne et greit treningssenter i nærheten. Har veldig lyst på gåavstand, for jeg veit at alt blir mer tiltak når en må sette seg på bussen, men det må også være bra utvalg i timer som spinning, body pump osv. Dette er det eneste minuset med ikke å bo nærme skolen! Der er det et knallbra treningssenter, sportsområde, badebasseng ++ til en overkommelig pris! På den annen side så har vi muligheten til å gå tur langs stranda her - og det eeelsker jeg!!

I går var vi en tur på stranda. Vi kom oss ikke avgårde før rundt 13-13.30. Og etter et par timer så så vi noen veldig mørke skyer nærmer seg faretruende. Vi pakka sammen og satte oss på bussen. Under den korte bussturen, så vi lynet flerre over himmelen. Og vi rakk akkurat å komme oss innendørs før himmelen åpna seg og det regna noe helt vanvittig samtidig som det brakte løs med tordenvær. Jeg synes disse thunderstorms'ene her er så fasinerende! Når det regner, så regner det! Det er større trykk ute enn i dusjen. Men det varer aldri lenge - et par timer maks. Noen få ganger så har det vart gjennom mesteparten av natta. Det som er så digg er at det stort sett kommer slike stormer på ettermiddagen/kvelden - så en rekker å være ute en del på dagtid.
Vi prøvde oss på en strandtur i dag også. Vi var like seint ute i dag, fordi vi måtte innom utleiebyrået og betale husleia for denne uka (men de var stengt), og handle mat. I dag var det virkelig varmt!! Svetten rant av den lille gåturen vi hadde ute på 15-20 minutter. Dermed var ikke valget om en tur på stranda i dag også veldig vanskelig. Det eneste som la en demper på strandturen i dag var en sinnsyk vind langs stranda - en sånn type som blåser sanda bortover og gjør at den pisker seg på huden. Au - det gjør vondt. Dermed ble det ikke mye tid i sola - vi var vel en drøy time i vannet i strekk i stedet ettersom det var mye varmere enn på land med den vinden. Etter et par timer var vi fornøyde og dro hjem. Da bar det rett i dusjen ettersom vinden hadde gitt oss et lag med sand over hele kroppen.
Ja, jeg veit hva dere tenker: livet kan tydeligvis være hardt her også! :)

Nå er det på tide med litt middag, og til dessert; vannmelon :) Så blir det kanskje en god film også.

Koli har lovet å vekke meg i morra tidlig slik at jeg kan komme meg ut for å gå en tur før det blir for varmt.. det vil si at jeg må stå opp mellom 5 og 7 på morran en gang.. noen som tror jeg klarer å komme meg opp? Jeg har mine tvil selv...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar