fredag 7. desember 2012

Må ha det - bare må ha det!

Koffein! Kroppen min skriker etter koffein! Jeg er en pepsi-max-junkie, men veit det ikke er det beste å drukne kroppen i daglig, så prøver jeg å kutte ned. Det jeg finner ut er ikke at jeg nødvendigvis savner smaken så veldig, men koffeinen!! Etter to dager uten pepsi max er det skallebank for fullt - sove, slappe av eller paracet - ingenting hjelper. En dag bestemte jeg meg for å prøve litt kaffe ettersom skallebanken var altfor vond, og det var altfor varmt til å tenke på å gå ut å kjøpe pepsi max. Jeg liker IKKE kaffe! Jeg synes det smaker bittert og rart, og selv om jeg har prøvd flere ganger, så har jeg aldri klart å venne meg til det. Men med kaffe i koppen og juice i et glass ved siden av og en slurk annen hver gang av hver av dem, så fikk jeg ned en liten kopp med espresso. Og ikke lenge etter forsvant hodepinen... hmm.. jeg håpte at det var en tilfeldighet, ettersom det ikke frister med kaffe hver dag. Men i det siste så har det gjentatt seg... det er kun koffein som hjelper. Og ettersom kaffe kanskje er det sunnere alternativet, så får jeg prøve å lære meg å like det - eller bli vant til å torturere meg selv med en kopp eller to om dagen :) Roomien min i fjor var kjempeflink til å lage latte eller andre gode typer kaffe som faktisk var helt ok. Men nå bor jeg sammen med en espresso-junkie. Og en kresen en også! Det skal helst være den rette typen og den skal være sterk!! Han har en t-skje sukker oppi, men jeg synes det ble enda verre å blande søtt og bittert. Men i dag fant jeg variant jeg kan leve med. En halv kopp espresso og en halv kopp melk, med kjeks ved siden av som kan ta bort smaken.. :) og hvem vet - kanskje jeg kan droppe kjeksen etter hvert? Det kan jo også hende jeg kan utforske de ulike kaffetypene og kanskje finne en jeg liker - men foreløpig investerer jeg ikke i en kaffetrakter e.l. kun for meg. Da får jeg klare meg på espresso og melk her hjemme. Pepsi max'en forsvinner vel ikke helt, men jeg trenger ikke drikke det hver dag lenger!


Så er det bare å innse det; åra siger på, og kroppen er ikke det den en gang var! Akk ja, den som var ung igjen og klarte seg en dag uten koffein - det var tider det! :)

Mitt nye motto?
Kanskje dette hadde vært en bedre løsning for meg?
Ellers så ser det ut som det blir litt kjøligere i helga. I dag har det vært rundt 22 grader og litt regn og overskya. Det var faktisk deilig å gå en tur ut uten å bli levende grilla! Jeg klager ikke på varmen - den er fantastisk, men det kan bli litt slitsomt innimellom - når en har mye å gjøre og ikke kan ligge på stranda :) Men en dag med overskya er mer enn nok - vi er veldig klare for sol og masse varme igjen i morra :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar