søndag 1. juli 2012

Huskeliste..


Det er og har vært mye oppi hodet mitt den siste tida. Det har vært et helt vanvittig, fantastisk, stressende og herlig halvår så langt i 2012. Vi har vært gjennom forlovelse, bryllupsforberedelser- og nerver, bryllup, bryllupsreise, sykdom, flytting, jobbing og en siste flytting. Nå har vi kommet oss til familie i Rogaland og skal en drøy ukes ferie her før vi setter oss på flyet. Vi ser fram til noen rolige dager her!

Tenkte jeg skulle gi en liten smak på alt som har måttet gjøres, organiseres og tenkes på i forbindelse med at vi flytter utenlands snart, så er her er et lite innblikk i kaoset i mitt hode de siste ukene:

* Si opp aviser, mobilabonnement, avtalegiroer og internettabonnement
* Få resept på medisiner og hente disse på apoteket
* MinID koder må taes med
* Finne og kjøpe en bra reiseforsikring
* Ta med viktige papirer som skolepapirer, attester, fra jobb etc – evt skanne disse inn
* Søke om stipend og lån
* Passe på at evt. papirer til en visumsøknad faktsisk blir ettersendt og mottatt
* Finne flybilletter – betale for flybillettene
* Vurdere om jeg skal ta med ekstra av favorittkremen eller deodoranten som jeg kanskje ikke finner der
* Ta i mot plassen på skolen, deretter betale forskudd på skolepenger, så prøve å skjønne seg på om det er noe mer jeg må gjøre før jeg drar – har jeg huska alt så jeg ikke risikerer å komme dit uten skoleplass likevel eller gå glipp av viktig info
* Begynne å glede seg litt, men ikke helt før alt er i boks
* Avslutte alle saker og overføre arbeidsoppgaver til kollega på jobb
* Treffe mest mulig venner og familie på den travleste tida ever
* Jobbe ekstra på kveldstid for å spare noe til vi skal reise
* Skrive og levere/sende ut takkekort etter bryllupet
* Vanlig forefallende arbeid som å vaske badet, handle og lage mat
* Pakke og lagre de tinga vi fortsatt vil ha om 1 ½ år
* Selge de tinga vi ikke vil ha om 1 ½ år og som kanskje er verdt noe
* Pakke det en skal ha med/får plass til og kaste resten (her blir det beinhard prioritering)
* Orientere seg i utleiemarkedet i en by jeg aldri har vært i på andre siden av jorda
* Orientere seg i arbeidsmarkedet i en by jeg aldri har vært i på andre siden av jorda
* Sjekke at passet er gyldig i minimum 2 år
* Flytte og vaske ut av leiligheten
* Endre adresse
* Spise opp så mye som mulig av maten i kjøleskapet og fryseren
* Spise masse brunost og melkesjokolade
+++++++

Og til slutt: slappe masse av, bruke tida sammen med familien og bare glede oss til å dra! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar