tirsdag 24. juli 2012

Finn 3 feil

Hva er "feil" med dette bildet sammenligna med Norge?
De fleste vet vel at de kjører på feil side av veien her. Eller feil side.. Koli prøver å lære meg at det heter "den andre siden" ettersom det ikke nødvendigvis er mer riktig å kjøre på høyre side bare fordi vi gjør det i Norge.. og han har forsåvidt rett. Men oppi midt hode blir alt feil.. nå må jeg huske å se meg for til motsatt side når jeg krysser veien. Som liten ble jeg opplært til at vi skulle se til venstre, høyre og så venstre igjen - deretter kunne vi krysse veien om det er klart. Så her blir det da høyre, venstre, høyre?  Men det som i realiteten skjer er at Marie blir ganske så småforvirra noen ganger og går helt i surr fra hvilken side bilene faktisk kommer - og åssen er det vi kjører i Norge igjen?! Så det som skjer er at jeg blir stående og vri hodet fra høyre til venstre og venstre til høyre og se ut som om jeg rister kraftig på hodet eller er helt crazy.. :)
Og når det er venstrekjøring så fører det tydeligvis også til "følgefeil". For når du skal ta en rulletrapp opp en etasje i et kjøpesenter, så går jeg automatisk til høyre, men her er de også på venstre side... har kræsja med noen pga det ja.. takket være Koli som har dratt meg vekk flere ganger, så har jeg unngått noen kræsj også. Og ikke nok med det - men her må en i rulletrappa stå på venstreside, så folk kan passere på høyere side.. uæh - altfor mye å passe på for en stakkars sjel på et nytt sted. Så det som skjer er at jeg springer som ei skrulle over veien mens jeg rister voldsomt på hodet, inn på kjøpesenteret for så å kræsje i stakkarane som kommer ned fra rulletrappa - og når jeg endelig har kommet meg i riktig rulletrapp, så lager jeg massiv kø.. Good on ya, mate!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar