søndag 29. juli 2012

Mt Coot-tha

I dag gikk vi til Mt Coot-tha som er et fjell som er 287 meter over havet. Det har en fantastisk utsikt over Brisbane. Det er ikke så langt fra der vi bor, så vi tok beina fatt og gikk en drøy halvtime til skogkanten der stigninga begynte, og videre 910 meter opp til toppen. Hun ene vi bor med er fra Nederland og sa til oss på forhånd at det var ganske så bratt oppover, men jeg tenkte at "ha, jeg er fra Norge og er vant til høye fjell, så bratt for meg og bratt for deg er sikkert to forskjellige ting". Vel... jeg måtte vel bittert innrømme for meg selv at bratt for nordmenn og nederlendere tydeligvis betyr BRATT. Jeg finnes jo ikke trent for tida, så jeg hang bak Koli opp de siste bakkene mens jeg pusta og peste og stoppa innimellom for å prøve å få igjen pusten (ikke vellykka). Mens Koli spaserte opp og var ikke litt andpusten engang... jaja, jeg skal komme i den formen jeg å - omsider!

Men det var ikke langt opp, det tok oss en drøy halvtime (med mine pustepauser) og for vanlige trente folk, så er det ikke ille. Og jeg måtte jo jobbe litt for å fortjene utsikten:) Når vi kom opp, blei "ut-på-tur-i-skogen-følelsen" litt ødelagt, når det var en parkeringsplass full av biler og en rutebuss som kjørte opp til toppen. Men tross det, så var utsikten virkelig FANTASTISK! Og absolutt verdt å slite litt for! (og rutebussen blir sikkert handy etter hvert når det blir altfor varmt her).
Synd at kameraet ikke klarer å fange hvor flott det faktisk var å se utover hele Brisbane og mer til. Men dere kan jo få en liten smakebit i hvert fall.

Ut på tur

Nå er vi i gang, har ikke rukket å bli sliten enda

Fantastisk utsikt

Sentrum

Smiiil






På vei hjem - ned denne gangen :)
Det var absolutt ikke feil å sitte i sola med kaffe, pepsi max, muffins og restepasta og bare nyta sola, utsikten og dagen i seg selv.
Og for dere der hjemme som har hatt mye regnvær i det siste, så er dette;


det som kalles blå himmel;)

Resten av dagen ble brukt til å vaske over leiligheten og nå skal vi grille. Så blir det sikkert litt lesing for meg og jobbsøk for Koli resten av kvelden.
Håper alle der hjemme har en fin søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar