lørdag 12. januar 2013

6 måneder Down Under

I dag er det seks måneder siden vi gikk av flyet i Brisbane etter en 35 timers lang reise. Slitne, døgnville, men kjempespente fant vi veien til hostellet vi hadde booka oss inn på første uka og startet eventyret vårt her. Uten tvil; vi er fullstendig in love i dette stedet!! Selv om det har vært noen humper i veien her, og det var mye mer utfordrende enn jeg hadde trodd på forhånd å starte et liv på et nytt sted der vi aldri har vært før og ikke kjenner noen - så ville jeg ikke bytta bort disse månedene! Det er så vakkert her, hyggelige folk, fantastisk vær og så videre og så videre. Jeg håper dette året går saaaakte!! Vi har mye å se fram til, og mange planer om ting vi vil gjøre og steder vi vil se. Og selv om vi ikke har vært på noen lange turer avgårde her enda, så har vi sett mye rundt omkring her, og ikke minst fått nytt strandlivet her i Surfers! Vi synes begge at livet er på Gold Coast er amazing!! Det ser ut som at Koli vil få jobb i Brisbane i januar/februar og da er det mulig vi flytter tilbake. Men tross lang skolevei for meg, så håper jeg vi blir her! For det høres kanskje ikke sånn ut, men hovedgrunnen til at vi er her er jo fordi jeg studerer - og jeg gleder meg til å komme i gang med et nytt semester. Det kommer til å bli supertravelt, men helt sikkert lærerikt, spennende og interessant - i tillegg til en smule frustrerende - det er det jo alltid rett før deadline på oppgaveinnleveringer f.eks :)

I morgen skal vi leie bil og kjøre oppover til Sunshine Coast og se oss rundt der. Vi pakker med badetøy, mat til en piknik og så setter vi oss i bilen og ser hvor vi ender opp. Vi har kikka litt på kartet og lest litt om stedet, men har valgt å ikke sette noen veldig spesifikke planer. Greit å kunne være litt impulsiv og stoppe der en har lyst og utforske litt mer her og der hvis en får det for seg.

Jeg merker at seks måneder uten å treffe familie og venner er lenger enn jeg er vant med, og vi savner begge to våre respektive familier. Men vi får ta igjen det tapte neste år :) Om noen vil komme på besøk hit, så er alle velkomne - vi har plass :) I mellomtiden skal vi suge til oss det vi kan av opplevelser, sol, varme, kulturen og bbq-tips ;)

Her er et bittelite tilbakeblikk på noen få av tinga vi har gjort her;

Brisbane med utsikt over Southbank - den fake stranda



De to første månedene bodde vi i Taringa som er en forstad til Brisbane og ligger ved foten av Mt. Coot-tha - her er vi på toppen og ser utover Brisbane.



I august dro vi til Queen Mary Falls med roomiene våre - fantastisk vakker natur!



I september begynte Koli å jobbe - her i nytt antrekk før første arbeidsdag.



I november dro vi til Byron Bay - dette er akkurat på Australias østligste punkt



Jul ble feira på stranda - og som seg hør og bør så var båtene pynta for anledningen



Julaften på stranda



Her er en bitteliten del av campus hvor jeg prøver å bli litt klokere



I desember så vi koalaer for første gang - og jeg ble helt betatt



På stranda i Surfers Paradise drar vi så ofte været tillater det - det vil si flere ganger i uka :)



Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; vi kosær vårs!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar