søndag 5. mai 2013

Siste innspurt

Det er 26 dager igjen av semesteret. Om 26 dager kan jeg puste igjen! Da er det mulig å sove uten å ha mareritt om alle oppgaver som henger over meg nå i innspurten, det er tid til å trene, shoppe, se på tv og sette seg på en kafe og nye sola og livet. Men det er 26 dager til. Det virker lenge til. Men samtidig veit jeg at jeg har sååå mye å gjøre at jeg gjerne skulle hatt mer tid!!

Som på de fleste skoler, så er det alltid mye å gjøre mot slutten av et semester - og her er det intet unntak. Innleveringsfristene for de neste ukene ser slik ut;

7. mai: Lede en times lang diskusjon om temaet steforeldre/blanda familier. Det vil si skrive et sammendrag av en artikkel og et kapittel om dette emnet som jeg presenterer, samt sørge for at det blir livlig diskusjon rundt bordet om temaet. Må vel tenke ut noen glupe spørsmål til dette

14. mai: Presentasjon av en metateori i sosialt arbeid

17. mai: Levere DVD med et rollespill av en veileder i krisehåndtering som veileder en klient i krise sammen med et skriv på 2500 ord som kritiserer DVDen vi har slitt for å lage, forklare rekommendert videre behandling for klienten, evt henvisninger og så videre.

21. mai: Levere en 1800 ord lang rapport på en av klientene vi har hatt i familieterapi. Redegjøre for hva som ble gjort og sagt av terapeuten og kritisere og analysere dette

24. mai: Levere en essay på 5000 ord om ulike teorier i sosialt arbeid jeg har brukt i min jobb eller vil bruke i framtidig jobb. Vurdere styrker og svakheter ved hver av disse og igjen være ekstremt kritisk (jeg tenker at schizofrene må ha en fordel når det gjelder å skrive essay på masternivå - en må virkelig klare kunsten å krangle med seg selv)

28. mai: Eksamen i familieterapi. Såkalt muntlig eksamen der jeg får se video av en terapitime og må identifisere ulike teknikker, redegjøre for hvorfor disse brukes og linke dem til riktig teori og tidsepoke. Hmm - burde kanskje begynne å lese til denne?

30. mai: Levere 8 sidelange refleksjoner til crisis counselling der jeg skal reflektere over temaer læreren bestemmer at jeg skal reflektere over. (kreativitet er oppfordret, men bare innenfor ekstremt rigide rammer!)

31. mai: 4500 ord lang essay om mitt teoretiske rammeverk i forhold til ledelse. (jepp - jeg skal late som jeg har vært sjef og tenke over hvordan jeg ville gjort ting og tang da).

Er det noen som vil bytte med meg de neste ukene - så vær så god!! De to første er jeg heldigvis ferdig med (bare litt småplukk igjen), og jeg håper å få gjort unna en essay og litt annet denne uka som kommer. Så får vi se om det blir tid til slike tåpelige ting som å sove, spise, dusje og vaske klær.

Jeg går herved inn i min lille hule. Hvis jeg overlever, så snakkes vi om 26 dager! ;) Håper jeg ikke har rivi av meg alt håret innen den tid!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar