tirsdag 21. mai 2013

*Brrrrrr*

Nå er virkelig vinter her! Skyene henger tunge over byen, regnet sildrer og temperaturen er ikke veldig høy. I følge google er temperaturen på 15 grader C. Og ja - jeg veit at det ikke er såå lavt til vinter å være. Men når det ikke finnes isolasjon i veggene, slik at temperaturen ute blir det samme som inne, og vinduene er ikke tette i det hele tatt, så vinden lurer seg lett gjennom dem - da blir det grøssent. I tillegg finnes det ikke varmeovner i husene her, og det de kaller vinterdyner er latterlig tynne.. med andre ord, så blir det litt kaldt ja!! Tror vi må gå til innkjøp av en ovn av et eller annet slag. De dagene sola skinner, så er det deilig t-skjorte og shorts-vær midt på dagen med rundt 25 grader C, men på morgenen og kvelden så er det bare å kle på seg! Og når jeg i tillegg ikke eier varme klær, så er det litt krise her. Jeg hadde en joggebukse, men den kasta jeg da sommeren kom. Den hadde gjort nytta si, stakkar - helt utvaska. Nå er den vel blitt en brusboks eller tannpirker - alt etter hva resirkulerte joggebukser blir til :) De som kjenner meg veit at jeg ikke liker å sitte i jeans hjemme i godstolen, så da kan dere vel også tenke ut hva det neste på ønskelista er? :) Liker en god unnskyldning for å shoppe litt!

Med disse svingningene i temperaturen, så er det kanskje ikke rart om jeg har blitt forkjøla heller.. veit ikke om det er en heavy forkjølelse eller lett influensa.. men ekstra frossen, hodepine, verking i kroppen og svimmelhet har virkelig gjort at jeg har kost meg de siste to dagene :) fikk snubla meg hjem fra skolen i går, og sovi mesteparten av kvelden, så jobba litt før jeg snubla meg i senga igjen. Og her har jeg vært mesteparten av dagen. Men skal innrømme at det var utrolig deilig å ta med mac'en i senga, og grave seg under dyna med to tepper på toppen og se på såpeserier i noen timer. Det er lenge siden sist! Ekstra deilig når jeg i tillegg kan gjøre det med god samvittighet! For i går fikk vi plutselig utsettelse på den ene essayen fra 24. mai til 31. mai, eksamen ble utsatt fra neste tirsdag til uka etter (lærern hadde gitt oss feil dato), og essayen som skulle leveres 31. mai ble utsatt til 14. juni :) wohoo!!!! :) Tror jeg endelig pusta dypt for første gang på flere uker! Det betyr ikke akkurat at jeg kan slække den for mye - for essayene er på 5000 ord hver og er henholdsvis 50% og 60% av karakteren. Dermed tar det tid å få de unnagjort. Men nå har jeg mulighet til å prøve å gjøre det bra - i stedet for å slenge sammen noe i full fart. Så får vi se om jeg har nok selvdisiplin til å bli ferdig i god tid før 14. juni eller ikke..

Nå sitter jeg og venter på at mannen skal komme hjem. Han skulle nemlig stikke innom den svenske godtebutikken i Surfers Paradise på Gold Coast vei hjem fra jobb og kjøpe brunost til meg :) har skikkelig cravings etter at jeg hadde vafler med brunost på 17. mai. Vafler blir det ikke i mangel på vaffeljern, men knekkebrød med brunost - NAM!! Det er vel nesten ett år siden sist!

Ellers blir det vel i butikken og handle litt mat, og så skal jeg slenge meg på sofaen og bare kose meg med tv-titting. Det blir jobbing i natt, og forhåpentligvis studering i morra. Men i dag gidder jeg ikke å presse meg. Jeg skal være lat og komme til hektene med god samvittighet :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar