torsdag 20. juni 2013

Vinterferie

YEAH! Endelig er det ferie! Jeg har hatt ferie i en uke allerede, og det er bare helt nydelig!! Mai og begynnelsen av juni har vært utrolig hektisk. Tida har gått fort, men samtidig veeeldig sakte siden nedtellinga til ferien har vært i full gang. Men nå er alle oppgaver levert. Eksamen er bestått. Jeg har fått karakteren min i ett fag (den ble sånn passe), og venter på svar på de siste oppgavene og endelig karakter i de tre andre fagene. Aner ikke hvordan det kommer til å gå. De første oppgavene har det gått veldig bra på, men i disse tre fagene så teller de siste innleveringene 50 og 60 prosent av karakteren. Så om de ikke er helt tipptopp så utgjør det mye for den totale karakteren. Har prøvd å gjøre det bra, men hvis jeg hadde hatt bedre tid så kunne jeg nok gjort noe bedre også.. men shit heller! Nå er det ferie og så lenge jeg står så klager jeg ikke :)

Vi merker at det er vinter her. Når vi kom hit i juli i fjor, så synes vi det var helt tåpelig å kalle dette for vinter. Vel, jeg synes jo igrunn det enda. Men etter å ha opplevd hvor varm sommeren er, så skjønner jeg litt mer hvorfor de synes vinteren er kald. Hvis det er sol midt på dagen, så er det kjempedeilig, og en kan lett gå i singlet og shorts. Men på morgenen, kvelden og natta er det kjølig - da er det godt med litt varme på inne, og en genser/tynn jakke ute. Soverommet er akkurat passe friskt og kjølig når vinduet står oppe :) Så på mange måter er dette en like fin årstid! I dag henger skyene tungt over byene, og regnet sildrer. Da passer det bra å rydde gjennom klesskapet og vaske leiligheten grundig. Hadde tenkt meg på shopping, men tror jeg drøyer det til neste uke.

Ellers er det ikke så mye som har skjedd. Koli er i ny, full jobb. Denne er mye mer stabil enn den han hadde som var alt fra 1-3/4 dager i uka. Han jobber på et verksted hvor de lager vifter som han vanligvis har installert. Han foretrekker å reise rundt og installere og vedlikeholde ventilasjonsanlegg, men når denne jobben er mer stabil (selv om det er litt mindre betalt), så er denne å foretrekke akkurat nå. Kanskje det dukker opp noe mer relevant etter hvert. Det finansielle året er slutt 30. juni, så flere har sagt ting ofte tar seg opp etter det. Vi får se. Australiere er ikke akkurat super effektive - det er en veldig relaxed holdning til det meste :)

Så langt denne uka i ferien så har jeg brukt nike chippen som jeg kjøpte for noen uker siden. Det er en chip jeg plasserer i joggeskoen, og så lasta jeg ned app'en til Nike som da ser hvor langt en går/løper, kalorier, fart osv. Etter økta kan en se på kartet hvor jeg har gått. Litt ekstra motivasjon :) Jeg har funnet en runde på ca 7 km som jeg har gått nesten hver dag. I går tok jeg noen omveier og økte den til drøye 8 km. Og senere på dagen gikk jeg 3 km til butikken. Puh - min slække kropp var sliten da! Så det passer godt med en pause i dag :) Har også meldt meg på Michelle Bridges 12 weeks body transformation. Det er veldig likt Grete Roede, men med mer fokus på trening og å få satt det på agendaen igjen! Trenger virkelig det!

Og i dag er det bare 11 dager til min kjære søster og forloveden lander her :) håper dagene frem til det går raskt!!! :)

Det var siste nytt herfra :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar