lørdag 18. mai 2013

17. mai feiring i Brisbane

I går tok jeg en pause fra skolebøker, essayer og eksamenslesing for å feire 17. mai. Her i Brisbane var det stort opplegg så nordmenn fra Gold Coast, Sunshine Coast og bondelandet samla seg her. Vi var rett ved botanisk hage på område til Queensland University of Technology der studentforeningen NorSK hadde laga til stand med salg av pølser, vafler, brus og norske flagg. Den svenske godtebutikken som holder til på Gold Coast hadde også en stand, så det ble godt smågodt også :)

Halv elleve samla vi oss i tog, og gikk en runde rundt sentrum på ca 45 min. Det var ikke noe korps med, men vi hadde musikk i form av 3-4 stk som gikk foran med sine instrumenter og spilte. Vi ble eskortert av politiet som stoppa trafikken underveis. Det var ikke så mange tilskuere som i Norge, men de som var i byen stoppa og kikka på de rare festkledde folka med norske folk som ropte hipp hipp hurra og sang ja, vi elsker. Regner med vi så litt snåle ut ja! Og underveis var det flere tv-kameraer og aviser som filma og tok bilde av oss - da ble hurraropene desto større. Med andre ord så var det ingenting å si på stemningen :) Tilbake ved QUT forspiste jeg meg på vafler med brunost (det ble dagens lunsj), mens vi koste oss i sola og hørte på et kor som sang ja, vi elsker, en rar mann som sang Per Spelmann, og andre norske viser jeg ikke husker navnet på. Koselig :)

Etter hvert dro vi hjem, og jeg slokna på sofaen i ca tre timer.. det ble lite søvn natta før pga jobbing, så jeg var passe trøtt. Men våkna i tide til å lage middag og pavlova og kose oss med film.

Alt i alt en flotters dag :)

NAM!

Dette var ikke feil


















I dag er det tilbake til bøkene. Har to store essayer igjen å skrive, pluss lesing til eksamen. Begynner så vidt å se en ende på dette. To travle uker til, og så er det ferie :)

I kveld blir det pizza og kanskje en film (med pc'en i fanget og skriving innimellom) under teppet. Det er rett og slett blitt kaldere her nå. Vi trenger ikke bruke air condition lenger. På dagen når det er sol, så er det singlet og sommervær med godt over 20 grader. Men på kvelden er det på med sokker, genser og teppe. Det blir ganske kjølig i løpet av natta :) Men det er ikke feil det heller. Brunfargen er så og si borte da, så den kan jeg jo prøve å jobbe litt med i ferien ;)

God lørdag til alle sammen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar