fredag 12. oktober 2012

Deilige fredda'n

Det er to uker igjen av semesteret før det er sommerferie :) Eller, jeg har en oppgave som skal leveres i midten av november, men om to uker skal fire andre oppgaver leveres og alt av forelesninger er over. Synes ikke det er lenge siden semesteret begynte.. og selv om det skal bli deilig med ferie, så betyr det også at kursene jeg har tatt er over. Og særlig ett av dem, counselling children and young people, har virkelig vært så utrolig lærerikt, spennende og interessant!! Læreren er så utrolig inspirerende - ho er fembarnsmor, utdanna psykolog og en del andre ting og både kan og brenner for faget sitt! :) Det er moro! :) Men heldigvis har ho flere andre kurs, håper det er noen av de samme som jeg har tenkt å ta neste år :)
Jeg er så inspirert av henne, at selv om semesteret slutter, så har jeg tenkt å fortsette å lese på noe av det jeg ikke har rukket dette semesteret. Det trengs jo til jeg skal ut å jobbe - hvis jeg får jobbe med det jeg vil ;)

Er de ikke nydelige? :) På ferie med dem i sommer.
Min kjære niese, Viktoria, er 4 år i dag :) Herligste jenta, som jeg er så gla i! Med fare for å fornærme noen, så må jeg nesten innrømme at de to jeg savner mest av alle kjente og kjære i Norge (og jeg savner dere mye), så savner jeg nok Viktoria og Wilhelm mest! Har ofte hatt besøk av de en helg innimellom og ofte vært hos dem i Larvik, så å plutselig ikke se dem nå er veldig rart. Særlig når de er så små og forandrer seg så fort - en føler en går glipp av mer med dem enn dere "gamle" :) Men jeg har mange bilder å se på, og skype er en fantastisk oppfinnelse! Gleder meg til å se bursdagsbarnet seinere!:)



Vi må jo feire dagen litt her å, så vi kjøpte oss m&m, kinderegg og pepsi max som fredagskos. Så blir det en god middag og kanskje litt bakst hvis tiden strekker til :) Må prøve å få gjort litt skolearbeid innimellom, så baksten har ikke førsteprioritet i dag.

Ellers blir det en rolig helg - skolearbeid for min del, kanskje en strandtur hvis vinden gir seg. Vi hadde en skikkelig regnværsdag i går - det regna i bøtter og spann og det var en vanvittig vind - litt mer underholdende enn det jevne yret hjemme. Og det varer jo ikke så lenge her - i dag var det sol og skyfritt, bare vinden som fortsatt holdt på noe. Men satser på at den roer seg i løpet av kvelden/natta :)

Vi har blitt helt hekta på Friends igjen her - det går hver ukedag, to episoder fra 18-19. Jeg synes det er hysterisk morsomt i perioder - selv om jeg har sett alle episodene flere ganger, så er det såpass genialt (eller jeg er så enkel) at jeg må le hver gang. Og kl. 19 begynner home and away, som jeg ikke klarer å venne meg av med - synes det er så koselig. Selv om mannen er vel oppgitt og ikke ser poenget, men så ser heller ikke jeg poenget med Futurama som han digger, så det er vel ikke meninga at vi skal forstå alt her i livet :)  Litt tv-slave i perioder ja, men det er digg! Og jeg skal ærlig innrømme at jeg kan bruke tv litt for å rømme fra stress og kav med skolearbeid og annet styr i perioder. Denne uka har vært vel utfordrende, og de to neste ukene blir ekstremt travle - prøve å finne sommerjobb samtidig som jeg må gjøre ferdig fire store oppgaver og en presentasjon i løpet av disse to ukene (noe er gjort, men det er myyye igjen). Så jeg får prøve å holde meg unna tv og fokusere mest på skolearbeidet disse siste krampetrekningene av semesteret. Bortsett fra ny episode av Greys - den MÅ sees i kveld :)

God helg, folkens!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar