lørdag 13. oktober 2012

De små ting

Jeg kan være ei sytebøtte uten like. De som kjenner meg veit at jeg kan finne mye å klage over og være gretten for hvis jeg vil (er ikke de fleste sånn av og til da?). Men samtidig så prøver jeg - lykkes ikke hele tida - å ta det meste med et smil, finne galgenhumoren og nyte det som er positivt. Den ene tida på dagen jeg sjelden smiler derimot, er på morgenen. Mange har sagt at jeg har et vanvittig morratryne og at det er vanskelig å få noe mer enn et grynt ut av meg... jeg aner ikke hva de snakker om... :) MEN, poenget mitt er at selv om det alltid er noe å klage over, så er det alltid mye å være glad for også! Livet er så stressende, krevende og ikke minst skjørt, så jeg prøver å huske på å nyte de små ting her i hverdagen. For eksempel sola som skinner, bølgebrus, crazy fuglesang (som jeg har skrivi om på bloggen her før), et smil fra mannen, et kinderegg, eller en koselig samtale med en god venn. Lista kan bli lang når en tenker etter. Mantraet mitt de siste par mnd når det har vært mye på en gang her, har vært "jeg er i Australia, jeg er i Australia, det er sol, det er varmt, NYT det!" Og det gjør jeg!!! Selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at noen ting hadde gått mer smoothe (som lettere oppstart av jobb for oss begge to og dermed bedre råd til reising), så er det mye å være glad for. Bare det faktum at jeg er student og kan sove ti timer i strekk hvis jeg vil, for så å ha en rolig morgen på en mandag, er AMAZING:) Etter å ha jobba noen år, så elsker jeg hvert sekund som student!!

Jeg veit jeg høres klisjèaktig ut, og at mange sikkert synes det er lite interessant lesning. Men grunnen til at jeg har blitt mer obs på dette de siste dagene, er en blogg jeg kom over. Det er ei jente på 21 år med to nydelige barn som har uhelbredelig kreft. Det er tøff lesning, og jeg har virkelig all respekt for denne jenta som forteller om livet sitt på den fantastiske måten hun gjør. Men det som det står enda mer respekt av, og som er utrolig beundringsverdig, er måten hun lever livet sitt på, og hvordan hun klarer å tenkte positivt og nyte øyeblikkene! Tøff jente som har satt sine spor hos meg. Jeg anbefaler alle å ta en titt på bloggen hennes - det setter livet i perspektiv, og samtidig så kan vi håpe og be om at hun må trosse alle odds og bli frisk - og uansett klare å fortsette med det hun kaller minuttlykke!

Så får det være med den litt dårligere karakteren, den litt skrallere økonomien, eller den ekstra bilringen rundt magen - det som er viktig er å ta vare på hver dag, hvert minutt vi har - og nyyyte det!

Denne gutten gjør meg lykkelig! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar