fredag 3. august 2012

Dyreliv

Det mangler ikke på dyreliv i Australia - og vi trenger ikke gjøre så mye for å oppsøke det, det finnes mye rett utenfor døra.

Fuglesang er det mye av. Og det er ikke fuglekvitter, men skikkelig sang fra lungene. Det er utrolig hvor mye lyd en bitteliten, søt fugl kan lage. Vi har også en haug med kråker og hvite papegøyer som liker å si i fra at de er tilstede. Og ikke minst en fugl som heter Kookaburra - den høres ut som den har fått amfetamin eller ADHD når den synger. Den ler på en helt spesiell måte og er utrolig morsom å høre på. Vi har den utenfor soverommet, men hver gang vi prøver å ta den opp, så slutter den. Men det er vel derfor Gud skapte youtube;



Ibis er en stor, hvit fugl som er overalt. Den har samme funksjonen som en måke hjemme omtrent - eller rettere sagt forvokst måke med langt nebb. Det er mange av de på campus og de springer gjerne opp på bordet og tar maten din hvis du ikke følger med.

Ibis
Vi har også en haug av kalkuner som flyr rundt - hadde en på balkongen her en dag, men den stakk av før jeg fikk tatt bilde - men regner med at dere vet hvordan en kalkun ser ut.

Her er et bilde av en av mange hvite papegøyer som sitter på lyktestolpene og skråler rundt omkring


Ellers har vi mange sånne på campus;



Disse har vi vel i Norge også


I botanisk hage - ser ut som noen har tagga den :)


Ikke akkurat min beste venn. Den største vi har sett så langt
Det finnes også skilpadder på campus, men de har jeg ikke sett enda. Etter hvert så får vi forhåpentligvis mulighet til å se litt større dyr også, som kenguru, koala og kanskje en dingo - på avstand vel og merke. Jeg har også litt lyst til å se en slange - men den må ikke være giftig, bare passe stor og et stykke unna meg og bare skli enda lenger vekk. Men som Koli sier, så kan jeg ikke forhåndsbestille når, hvilken og hvordan jeg vil se en vill slange - så da er kanskje det beste å ikke se en i det hele tatt.. uansett - skal holde dere oppdatert om vi kommer over noen skumlere, skjønnere eller rarere dyr :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar