onsdag 13. mars 2013

Ny adresse

Så er vi tilbake i Brisbane etter seks måneder på Gold Coast. Strandlivet er herved offisielt over. Og bylivet har gjort sin entré. Og begge deler er flott, på hver sine måter. Så vi skal definitivt kose oss her! Reisetiden til skolen er nå redusert fra 5 timer tur/retur til max 45 min. Det er et helt nytt liv! :)

Leiligheten er vi godt fornøyde med. Stua er litt trangere enn den andre, men det går fint. Vi feilberegna litt med sofa, lenestoler og skrivepult, så pulten min står teknisk sett på kjøkkenet. Men med åpen kjøkkenløsning så føles det ikke så ille som det høres ut :)

Tregulv er også veldig koselig! Og selv om det blir like fort støvete og ruskete på golvet her som det forrige stedet (tror det må være et australsk fenomen - kan moppe HVER dag, og det er masse grums uansett hvor mye eller lite vi har vært hjemme), så synes det ikke like mye. Og det føles litt mer som hjemme ;)

I går bestemte air condition anlegget seg for å streike, så det blir rimelig hett her ettersom det er toppetasjen (av tre etasjer) og sola står inn i stua hele dagen. Rundt 30 grader inne er varmt! Må få ringt eiendomsmegler byrået i morgen, så de kan sende noen for å fikse det.

Nå gjenstår kun nedvask av den forrige leiligheten. Regner med vi gjør det på fredag - nøklene må leveres senest lørdag. Men greit å få alt gjort så fort som mulig. Kontrakten her går til midten av desember, så jeg regner ikke med at det blir noe mer flytting så lenge vi er her. Og det er helt greit!

Internett ble også installert i dag. Huff for et styr! Avtalen var at en tekniker skulle komme i går - det skjedde ikke. Så to timer i går kveld og en time i dag ble tilbragt på tlf for å prøve å finne ut hvorfor han ikke kom og hvorfor internett ikke funka. De klarte ikke bli enige med seg selv - fikk tre forskjellige forklaringer og ingen hadde rett. Heldigvis dukka plutselig teknikern opp i dag, og han fiksa alt :) Begynte å bli litt stressa med tanke på jobb og skoleoppgaver som gjør en veldig avhengig av internett.

På grunn av flyttesjauen forrige helg, så gikk det med noen dager både før og etter selve flyttedagen med å pakke ned og opp av esker (som det ofte gjør), så jeg har ikke fått gjort så mye skolearbeid som jeg hadde sett for meg. Men jeg får ta igjen litt denne uka og i helga. Det er offisielt ingen kjære mor lenger - nå vil det gå i ett fram til begynnelsen av juni.

Og apropos - jeg får sette i gang :)

Bilder av leiligheten kommer snart!

Brisbane
vs
Gold Coast.
To fantastiske steder, men holder nok en ekstra knapp på Gold Coast -  er veldig svak for stranda ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar