søndag 9. september 2012

Våren er her :)

Plutselig, den siste uka, er det deilig og varmt i skyggen og det er mulig å sitte i t-skjorte ute på kvelden (hvis en ikke er redd for mygg da - det er en del av de her). Og i sola på dagtid er det VELDIG varmt blitt - i hvert fall for en viking som meg;) Og å bære matvarer hjem i denne bakkebyen er ikke fullt så moro lenger. Med andre ord; fram med solkremen!! :) All respekt for sola her - den er ikke bare snill!! Ettersom jeg vanligvis er blåhvit og nesten aldri blir ordentlig brun, bare rød med fregner, så er det bare å smøre seg inn om morran og ha med en i veska og fylle på utover dagen! Men med litt folkevett, så burde det gå greit. Og jeg skal jobbe hardt for å endelig bli litt brun - det er i hvert fall lov å håpe! ;)

Før helga var vi en dag på Gold Coast - aahh, der var det flott! En knallfin lang strand med blått, nydelig hav... Marie falt pladask - fikk skikkelig følelsen av å være i Australia. Sol og strender var jo to av mange grunner til jeg valgte dette landet å studere i. Gold Coast har også en småbyfeeling, samtidig som det ikke kan kvalifisere helt til det heller - det er mer enn nok av butikker og folk der, og flere små "sentrumer" rundt i de forskjellige områdene. Kan se for meg at det kan bli rimelig hektisk der når det er sommer her.. blant annet blir nok jeg fast inventar ;)

Jeg trenger egentlig ikke si mer - bare se på disse bildene - de sier alt!! :)








Måtte jo vasse litt


Lurt å følge regler, skilter og flagg på strendene her ja




Angrer IKKE på at vi flytta hit, nei :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar