torsdag 15. desember 2011

Ny i blogg-verden

Så har jeg gjort det ikke hadde tenkt å gjøre - opprettet blogg. Tida får vise om det kommer noe fornuftig fra denne kanten. Intime betroelser blir det vel neppe, men kanskje noen mer eller mindre veloverveide ord innimellom :)

Nå nærmer det seg jul, og det er vel det som opptar folk flest for tida. Jeg er utrolig glad i jula og alt som hører med. Familiehygge, god mat og stemning, fri, tre nøtter til Askepott (den er obligatorisk) og sist, men ikke minst juleevangeliet!
Men adventstida er vel så bra! Den er mye lenger og ettersom åra går så er det ikke gavene på julaften som er størst, men blant annet å nyte forventningen til jula som ligger foran. Adventstida nytes alltid med innslag av gode lange kvelder med noe godt å drikke (les: pepsi max), gjerne noe søtt å spise (les: sjokolade) alene eller sammen med gode venner. Dette året har adventstiden virkelig blitt nytt til fulle!! Etterdønninger fra kyssesyken som jeg virkelig har kost meg med i høst gjør at jeg fortsatt ikke er tilbake i jobb. Dermed blir det mye sofasliting. Og ekstra mye adventskos i leiligheten; masse stearinlys, julefilmer og andre filmer, julemusikk og innpakking av julegaver. For ikke å nevne julegodt, julekalendere (tror jeg har fordøyd 5 til nå - eller var det 6?) og julemarsipan - herlig! Konsekvensene er kanskje at jeg ikke kommer inn i julekjolen.. men det er et nytt år rundt hjørnet med sunne muligheter, så den tid den sorg :)


Da er det bare å fortsette nedtellinga! 9 dager igjen til jul - og bare 6 dager igjen til familien er samla i Sandnes :) 

En av mine mange svakheter;

Og det spørs åssen det går med nyttårsforsettet om et sunnere liv, når disse delikatessene kommer på halv pris i januar... o viljestyrke kom til meg!

3 kommentarer:

  1. Hehe :) Høres ut som du har en bra advent! Velkommen til bloggverdenen!

    SvarSlett
  2. Velkommen inn i bloggverdenen! Besøk gjerne min på eikenblogg.blogspot.com

    Høres ut som du har en deilig oppkjøring til jul da!;) Bare ta det rolig! God bedring!

    SvarSlett
  3. Takk for det:) det er ingenting å si på adventstida nei;) håper dere koser dere like mye!

    SvarSlett